امنیت و شبکه فرامین

اطلاعات به روز سیستم های نظارت تصویری و زیرساخت شبکه

امنیت و شبکه فرامین

اطلاعات به روز سیستم های نظارت تصویری و زیرساخت شبکه

  • ۰
  • ۰

مودم چیست؟

مودم (Modular-Demodular) یا Modem سیگنال ها را برای ارتباط بین دو رایانه مدوله و یا دمدوله می کند. درواقع مودم در سمت فرستنده داده های دیجیتال را به آنالوگ تبدیل کرده و ازطریق خطوط مخابراتی به گیرنده می فرستد و سپس در سمت گیرنده مودم دیگری سیگنال آنالوگ را به دیجیتال تبدیل کرده و به گیرنده تحویل می دهد.


در شبکه های کامپیوتری دو نوع مودم وجود دارد:

مودم های معمولی

مودم های ADSL


مودم های معمولی دارای دو نوع می باشند:

مودم های داخلی (Internal Modem)

مودم های خارجی (External Modem)


مودم های داخلی

همانطور که از نام این نوع مودمها مشخص است، مودمهای داخلی (Internal Modem) در داخل کامپیوتر قرار میگیرند. در واقع بر روی مادربرد کامپیوترها یک اسلات وجود دارد که به آن PCI Express میگویند.


مودم های خارجی

مودمهای خارجی (External Modem) مودم هایی هستند که از طریق پورتهای USB به کامپیوترها متصل میشوند. این نوع مودمها نیز دارای پورت RJ-11 می باشند.


مودم های ADSL

انواع مودم adsl یا Asymmetric Digital Subscriber Line برای برقراری ارتباط با استفاده از تکنولوژی ADSL ارائه شدند. در واقع ADSL تکنولوژی است که دسترسی به اینترنت را با استفاده از خطوط تلفن و با سرعت بالا ممکن میسازد. در این تکنولوژی به راحتی می توان متن، صدا، ویدئو و … رد و بدل نمود.

مودمهای ADSL هم ارتباط کابلی و هم بی سیم را فراهم میکنند. مودم های ADSL از پورتهای RJ-45 پشتیبانی کرده و در مدلهای مختلف تعداد پورت متفاوتی دارند. در واقع این مودمها با استفاده از یک پورت RJ-11 به شبکه تلفن PSTN متصل میشوند و پس از پیکربندی صحیح از طریق پورتهای RJ-45 و یا وایرلس ارتباط اینترنتی را میسر میکنند. 



در این مقاله سعی کردیم به صورتی ساده تعریف مودم و انواع مودم را بشناسیم. بعد از این مقاله هایی با موضوعات متفاوت و بعضا با تفصیل های بیشتر در وبلاگ قرار خواهیم داد. موفق باشید. 



  • ۹۸/۰۲/۰۱
  • baran barani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی